Blog Layout

Enkele basisprincipes voor de ideale facebook advertentie?

Erik De Boeck • mei 08, 2021

In ons vorig blog artikel hebben we gesproken over de redenen waarom je op facebook moet adverteren. In dit artikel gaan we verdere en leggen we enkele basisprincipes uit voor de ideale facebook advertentie.

Domeinnaam SEO

We geven hieronder alvast 7 basisprincipes voor een geslaagde advertenties op facebook.


1. Zorg voor goede foto of visual

We weten allemaal dat een beeld meer zegt dan 1000 woorden.

Indien je scrolt op facebook, merk je snel dat je overspoelt wordt met advertenties van bedrijven die jou als doelgroep hebben. Dit zal niet anders zijn bij jouw doelgroep, daarom raden wij aan om visueel creatief te zijn. Kies een foto dat past in de boodschap die je wil sturen.


2. Zorg voor relevante tekst

Een goede tekst verzinnen is meestal niet zo moeilijk. Een tekst verzinnen die ervoor zorgt dat surfers op jouw advertentie klikken is meestal iets moeilijker. Daarom raden we altijd aan om een waarde propositie toe te voegen. Denk vooral na, waarom ze op jouw advertentie moeten klikken. Want jouw doelgroep zal zich vooral afvragen wat zij er mee winnen.


3.  Een goede call to action

Eens jouw doelgroep je advertenties zien, maar niet weten waar ze op moeten klikken, scrollen ze verder. Probeer dus in je call to action te vertellen wat ze kunnen verwachten als ze erop klikken. Doe dit aan de hand van korte beschrijvingen zoals "Koop nu en bespaar X" of " Klik om verder te lezen".


4. Doelgroepen opdelen

Dit is waarschijnlijk het belangrijkste basisprincipe voor jouw advertenties en het grootste voordeel aan facebook.  Via facebook kan je heel gericht gaan adverteren. Zo kan je de advertenties richten op locaties, leeftijd, geslacht, interesse, ....

Gebruik dus deze filters om gerichter jouw doelgroep te bereiken en jouw budget te optimaliseren. Want hoe beter je richt op jouw doelgroep hoe beter de click-through rate.


5. Testen

Creëer verschillende campagnes per doelgroep. Varieer de tekst en beelden in deze campagnes, zo zal je te weten komen welke soort campagnes het best werken. Blijf je facebookcampagnes monitoren en optimaliseren.


6. Gebruik landingspagina's

Wanneer je doelgroep op een van de advertenties klikt, zal hij worden omgeleid naar je website. Besteed dus genoeg tijd aan het optimaliseren van deze landingspagina. Zorg er dus voor dat de landingspagina de gebruiker inspireert om actie te ondernemen. Want een gebruiker die op je advertentie klikt en verder geen actie onderneemt kost je alleen maar geld.


7. Maak gebruik van Facebookpixel

Facebookpixel is een traceercode die je toelaat om website gebruikers te traceren en te targetten. Zo verzamel je dus data over jouw doelgroep en kunt de conversie meten. Daarnaast kan je jouw doelgroep opnieuw bereiken op Facebook die je website hebben bezocht .


Een Facebook advertentie stel je dus niet zomaar op. Daarnaast verandert Facebook continu zijn algoritme, het is dus belangrijk om jouw campagnes regelmatig te optimaliseren en aan te passen.


Twijfel je of je facebook advertenties goed werken? Wil je beginnen met adverteren, maar weet je niet waar te beginnen? Neem contact op voor meer informatie!


Wat zijn de gevolgen van een verouderde website?
door Erik De Boeck 07 feb., 2023
Wil je weten of je website verouderd is? Aan de hand van enkele korte vragen kom je het antwoord op deze vraag te weten. Ontdek het nu
Is mijn huidige website verouderd?
door Erik De Boeck 20 jan., 2023
Wil je weten of je huidige website verouderd is? Wel dat kan, aan de hand van enkele korte vragen kom je het antwoord te weten. Zo weet je snel of je een nieuwe website moet laten maken en of je mij moet contacteren.
door Erik De Boeck 13 nov., 2022
10x tips om Foto’s op je website plaatsen
Share by: