Elke seconde worden er ongelofelijk veel commentaren gepost, statussen geüpdatet en foto’s geüpload op Facebook. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw post opvalt tussen al die massa content? Een van de oplossingen is om te beginnen met adverteren, zeker wanneer organisch opvallen steeds moeilijker wordt.
Ben je al op facebook aan het adverteren, super. We zullen in dit blogartikel gaan we bekijken waarom je op facebook zou adverteren.
Het adverteren op sociale media biedt je bedrijf veel voordelen:
Adverteren op Facebook is relatief goedkoop ten aanzien van andere kanalen zoals LinkedIn en is geschikt voor het bereiken van kleine tot grote ondernemingen.
Facebook laat je efficient omgaan met je budget, omdat je gericht kan adverteren en je enkel betaalt per klik.
Je kan als marketeer of bedrijfseigenaar op verschillende sociale media kanalen adverteren. Maar moet je nu adverteren op YouTube, LinkedIn, Instagram of Facebook? Alles hangt af van de doelgroep die je wenst te bereiken.
Het eerste wat je dus moet weten op welk sociale media kanaal jouw doelgroep actief is. In een ander blogartikel zullen we dieper ingaan op de verschillende sociale media kanalen. Daarnaast moet je ook bepalen welk doel je wenst te bereiken, aangezien dit bepaald hoe je moet gaan adverteren.
Indien je een van de onderstaande doelstellingen wenst te bereiken is Facebook een ideaal medium:
Is je doelgroep bepaald en heb je een doelstelling gekozen, dan kan je beginnen aan het plaatsen van jouw advertentie. Je bepaald zelf waar je jouw advertentie op Facebook wil plaatsen. We raden altijd aan om verschillende zaken uit te testen. Zo kom je te weten welke strategie het best werkt.
Door verschillende zaken te testen kom je weten hoe je jouw budget het best besteed.
Twijfel je of je facebook advertenties goed werken? Wil je beginnen met adverteren, maar weet je niet waar te beginnen? Neem contact op voor meer informatie!